Két évtized a járműgyártásban


1998

Az Audi TT Coupéval kezdetét veszi a járműgyártás

Az Audi Hungaria első modelljének összeszerelését – 35 000 négyzetméteres csarnokterületen – 550 kiválóan képzett munkatárs végzi, három műszakban. Az Ingolstadtban gyártott és lakkozott autók karosszériaként érkeznek Ingolstadtból, és oda is gurulnak vissza, immár TT Coupéként.

1999

Megkezdődik az Audi TT Roadster sorozatgyártása

A sikeres indulás után egy újabb sportos modellel, a TT Roadster sorozatgyártásával folytatódik a győri járműgyár sikertörténete.

2000

A járműportfólió A3 és S3 modellekkel bővül

A járműgyári termékpaletta bővülése töretlen: a szerelde futószalagjairól új A3 és S3 modellek gurulnak le.

2006

Kezdetét veszi a második generációs Audi TT sorozatgyártása

Nyolc év járműgyártásban szerzett tapasztalatát felhasználva a TT második generációjának sorozatgyártása is Győrben indul el.

2007

Audi A3 Cabriolet – világpremier!

A szintén győri sorozatgyártásban készülő A3 Cabriolet bemutatkozik a világnak. A nemzetközi sajtó a Balaton és Budapest között teszteli az autókat.

2009

Megkezdődik a TT RS sorozatgyártása

Rendkívül sportos újoncot üdvözöl a járműgyár, amely ettől az évtől az Audi TT RS sorozatgyártását is napi feladatai között tudhatja.

2010

Újabb járműgyári termék: az Audi RS3 Sportback

Kora egyik leggyorsabb ötajtósával, egy 340 lóerős igazi sportkompakttal folytatódik az Audi Hungaria járműgyárában sorozatgyártásban készülő modellek története.

2011

Leteszik az új járműgyár alapkövét

Egy új korszak kezdete: júliusban lefektetik a teljes gyártási folyamatot lefedő járműgyár alapkövét. Mindeközben a műszaki fejlesztés tevékenysége a gyártáshoz kapcsolódó motorfejlesztési feladatkör mellett járműfejlesztéssel is kiegészül, ami 70 új mérnöki munkahelyet teremt.

2012

Bokrétaünnep az új járműgyárban

Tíz hónappal az alapkőletétel után megtartják az új létesítmény bokrétaünnepét. A gyárbővítés eredménye: a teljes gyártási folyamatot lefedő járműgyár prés- és karosszériaüzem, lakkozó és jármű-összeszerelő üzem.

2013

Elindul az A3 Limousine sorozatgyártása

Az Audi Hungaria életének új fejezeteként a járműgyárban megkezdődik az Audi A3 Limousine teljes gyártási mélységű sorozatgyártása. A 270 000 négyzetméteres gyártóterület éves gyártókapacitása 125 000 jármű. Az év második felében megérkezett a második modell: az Audi A3 Cabriolet.

2014

Sorozatgyártásban az Audi TT Coupé és TT Roadster harmadik generációja

A dizájnikon TT kupéváltozatának és a sportos Roadsterének teljes gyártási mélységű sorozatgyártásával négyre nő a járműgyártásban készülő modellek száma.

2016

Elkészül az egymilliomodik győri autó

Az ünneplésre okot adó impozáns egymilliós gyártási eredmény mellett megkezdődik a legerősebb TT, a 400 lóerős Audi TT RS sorozatgyártása.

2017

Megkezdődik az Audi RS3 Limousine sorozatgyártása

Miközben új, 80 000 négyzetméteres karosszériagyár épül, melyben 700 robotot helyeztek üzembe, elrajtol egy különleges modellváltozat, az RS3 Limousine gyártása, amely az Audi első RS változatú kompakt limuzinja.

2018

Elrajtol az első győri SUV, az új Audi Q3

Újabb fordulópont az Audi Hungaria életében: megkezdődik az első győri SUV, a második generációs Audi Q3 sorozatgyártása.